Om je beter van dienst te zijn, maakt Agentschap Innoveren & Ondernemen gebruik van cookies.
Ik begrijp het

Getuigenissen

Sonja Pypaert

De Coronatijd is het begin geweest van een zeer creatieve periode.

Sjarel Buysschaert

Door Corona is alles versneld ... We zijn er in geslaagd om op korte termijn volledig onze omzet te verschuiven van fysiek naar online.

Ona Rombaut en Arne Braeckman

We merken heel hard dat als we een bepaalde wijn promoten op sociale media, dat de avond zelf en de week die daarop volgt, dat we die wijn ook meer gaan verkopen en dat er meer klanten langskomen. Het is iets wat bijna een direct resultaat geeft.

Leo Lenaerts

De kosten van het uitbaten van de webshop zijn eigenlijk hoger dan de opbrengsten ooit zijn, of kunnen zijn. Ik bekijk dat eerder als een marketingkost. We moeten het hebben. De mensen vinden het ook en ze komen naar de winkel. Het is een soort marketingt

Annemie Bernaerts

Ik vertrek bijna altijd vanuit onze Instagram-pagina omdat die gekoppeld is aan de Facebook. Dat is dan ook gekoppeld aan onze website maar dat gaat ook automatisch, dat gaat allemaal heel gemakkelijk.

Clio Hendrickx

Van het moment dat we een levering binnenkrijgen, gaan we dit ook zo snel mogelijk posten. Want dat is waar de klant echt op aan het wachten is.

Kim Vanacker

Het is niet de bedoeling te focussen op online verkoop, maar op de mensen warm te maken om naar hier te komen.

Ik zie andere ondernemers soms wachten tot alles klaar is. Dat hoeft niet. Hak je project in kleine stukjes en ga ermee aan de slag. Wacht niet tot alle opties gekend en geanalyseerd zijn, want dan mis je het moment.

Lees meer

Rudi De Kerpel

Je moet dezelfde service aanbieden van beschikbaarheid van goederen online en offline. Het beheren van het voorraadsysteem is hierbij cruciaal.

Melanie Neville

Ik merk dat als ik via Facebook of Instagram dingen deel uit de winkel dat mensen naar hier komen om het in het echt te zien.

Evelyne Dumon

Ik wou tonen aan het groot publiek wat we allemaal hadden, zonder dat je naar de winkel moest komen. We hebben nu 17.000 volgers op Instagram.

Evelyne Dumon , Liv
Kasper Van Remoortere

Overal waar mensen reviews kunnen schrijven, daar proberen we ook zeer actief aanwezig te zijn.

Nele Ghyselen

Ik ga niet iets posten omdat het al lang geleden is dat ik iets gepost heb. Ik probeer iets te posten dat ik leuk vind.

Patrick Jansen

Het internetgegeven is meer dan alleen maar social media. De hele omgeving van mijn winkel is internet.

Henk De Vlieger

Voor een online systeem moet je ook online promotie voeren. Een flyer heeft niet meer het effect van 10 jaar geleden. Het vraagt gewoon tijd om een filmpje te maken en te posten.

Marije Laureys

Volg je reviews op de voet op, zeker in de horeca. Lees ze niet alleen, maar reageer er ook echt op.

Jente Kasprowski & Jan Raedschelders

We zijn dagelijks bezig met onze marketing: video-marketing, seo, sea... We proberen een doelpubliek uit te bouwen en daar producten voor te zoeken.

Jente Kasprowski & Jan Raedschelders , Blabloom
Karlien	Vervecken

De sterkte aan een kleine winkel hebben is het persoonlijke contact met je klanten. Dit trek ik ook echt door in mijn Instagram en Facebook.

Christophe Verbeke

Ik zou nooit enkel een fysieke of een webwinkel willen/durven starten, want de twee versterken elkaar enorm.

Dominic Vranckx

Onze website is de eerste tool om informatie te verzamelen om nadien in de winkel met de verkopers de juiste fiets te kiezen.

Dominic Vranckx , iBike