Om je beter van dienst te zijn, maakt Agentschap Innoveren & Ondernemen gebruik van cookies.
Ik begrijp het

Social Selling (Geel)

Over de cursus

Alles begint natuurlijk met een correcte doelgroepbepaling. Bevinden jouw (potentiële) klanten zich ook online? Dan kan je verder gaan nadenken over een online strategie. Eerst en vooral moet je een goed beeld hebben van hoe je naar buiten komt als bedrijf maar ook als mens. Daarna zullen verschillende kanalen onder de loep genomen worden. Eens hier een goed inzicht in verworven is komt het erop aan de juiste en doeltreffende boodschap te formuleren.

Doel van deze opleiding?

- een online strategie leren ontwikkelen

- de juiste doelgroep leren te bepalen

- een kennismaking met de verschillende online kanalen en mogelijkheden

- het formuleren van een doeltreffende boodschap

- het stimuleren van je sales door toepassing van alles wat je in deze opleiding aangereikt krijgt

Gedurende de weken rond de opleiding heeft iedere deelnemer recht op individuele coachingsessies. De docent zal dit samen met de cursisten inplannen tijdens de 1e les.

Docent:

Geert Knockaert - Geert (39 jaar) heeft een opleiding  als lic. Vertaler Frans/Spaans. Na enkele interne commerciële functies en verschillende ervaringen in het volwassenenonderwijs (CVO) als docent verkoopmedewerker en vreemde talen, besloot hij in 2015 om het roer helemaal om te gooien en een eigen zaak op te richten. Klanten vinden is geen gemakkelijke opdracht, maar wel een bijzonder boeiende. En eentje die lijkt te werken. Die ervaring deelt hij graag met jullie.



Voor wie?

Doelgroep

Elke ondernemer die via online kanalen zijn verkoopstrategie efficiënter wil aanpakken.



Programma


3 sessies (telkens 3u) rond het zoeken van contacten en leads via social media, aangevuld met individuele coachingsessies:

Sessie 1 – Hoe kom je naar buiten, als onderneming én als mens?
- Waarom de strategie van de multinational niet werkt voor de kleine ondernemer.
- Be top of mind: het belang van herkenbaarheid. Hoe pak je dit aan?
- Stop met verkopen, word specialist
- Creëren van waarde
- Wie is je doelgroep?
- Doe je ook iets voor je bestaande klanten?

Sessie 2 - Verschillende SM-kanalen onder de loep
- Google: Google Analytics, Google Business, Google Search Console, Google AdWords, Google Alerts
- Facebook
- LinkedIn
- Twitter / Pinterest / Google+ / Instagram
- Zin of onzin van SEO
- YouTube. Gebruik je al video?

Sessie 3 – Aan de slag: formuleren van doeltreffende boodschappen
- Uitwerken van personae
- Het belang van bloggen en vloggen
- Reageren op berichten over jou of je onderneming. Zorgen voor interactie.
- E-book
- Regelmatig publiceren, maar wat?
- Iemand beveelt mij online aan, wat nu?

Inschrijven

Praktische informatie

  • Locatie Officenter Geel NV, Kleinhoefstraat 5, 2440 Geel
  • Datum 14 januari om 09:00 tot 12:00
  • Prijs €195
  • Organisator Syntra Limburg
  • Website organisator https://www.syntra-limburg.be/
  • Onderwerp