Om je beter van dienst te zijn, maakt Agentschap Innoveren & Ondernemen gebruik van cookies.
Ik begrijp het

Retail Innovatietraject (Gent)

Maak uw handelszaak meer zichtbaar in het straatbeeld, verbeter de online vindbaarheid van uw winkel, vergroot de beleving in uw zaak door in te spelen op zintuiglijke ervaringen of integreer nieuwe technologieën om uw klanten te helpen bij het kiezen, het kopen en het betalen!

Dit innovatietraject specifiek voor retailers geeft u op 5 maandagvoormiddagen de kans om uw idee uit te werken en te toetsen met een 10-tal collega’s die ook willen vernieuwen, én dit te doen met ondersteuning van experten!

In elke sessie is er tijd voor discussie en geven we functionele tips die vertaald worden naar de eigen zaak. Bovendien gaan we bij enkele collega’s op bezoek en leert u dus ook rechtstreeks van hun aanpak en inrichting. De praktijk staat centraal in dit traject!

Programma

Sessie 1 op 2 mei: Brand Awareness - spreker: Aline Juliá (bekend van de VTM-televisiereeks 'Werk aan de Winkel' en ‘Mijn Restaurant’, en lector aan de Karel de Grote Hogeschool)Hoe kan u uw winkelconcept ook in alle aspecten van uw zaakvoering doortrekken, gaande van uw huisstijl, uw verhaal, de uitstraling van de site, …? Kortom: van standaard promotie naar een merkidentiteit.

Sessie 2 op 9 mei: Retail Design - spreker: Katelijn Quartier (docente aan de Universiteit Hasselt en zaakvoerder van retail designbureau Retailology)
Hoe kan u de klant een unieke beleving geven door middel van het ontwerp van uw fysieke winkel? Naast ruimtelijke aspecten is er aandacht voor de zintuiglijke ervaringen, de beleving! De korte theorie wordt gevolgd door praktische implicaties, toegelicht aan de hand van inspirerende (en herkenbare) voorbeelden.

Sessie 3 op 23 mei: vervolg Retail Design - spreker: Katelijn Quartier

Sessie 4 op 30 mei: Nieuwe technologieën in uw zaak - spreker: Steven Saenen (Retail belevingsmanager, trainer en coach)
Zijn nieuwe technologieën iets voor uw zaak? En hoe zorgt u ervoor dat de verschillende kanalen (online-offline) elkaar versterken? Aan de hand van ‘hotspots’ in de winkel (ingang/uitgang, paskamers, promotiepunten, kassa, …) zoomen we dieper in op verschillende nieuwe toepassingen die de winkelbeleving kunnen verhogen en uw klanten nog meer ondersteunen bij het kiezen, het kopen en het betalen.

Sessie 5 op 6 juni: Web usability & conversie – spreker: Joost Landsheere, UX Consult
Online aanwezigheid is vandaag van levensbelang voor een zaak. Maar hoe ziet een gebruiksvriendelijke website eruit en zorgt u voor een optimale conversie? Met andere woorden: hoe zorgt u met minder kosten voor meer omzet en meer tevreden bezoekers? U krijgt concrete en toepasbare aanbevelingen voor alle pijnpunten.

Data:
2/5 – 9/5 – 23/5 – 30/5 – 6/6, telkens op maandag van 10.00 tot 14.00 uur inclusief lichte lunch.

Doelgroep:
Dit Innovatietraject richt zich specifiek tot handelaars met een fysieke zaak, die al een up-to-date website hebben én die plannen hebben om vernieuwing door te voeren (bv. een webshop starten, de zaak herinrichten, een nieuwe service aanbieden). We leggen de focus op 'mode-en trendgevoelige' sectoren en houden ook rekening met concurrentïële omstandigheden. Gezien het aantal plaatsen beperkt is tot 18, kunnen maximaal 2 deelnemers per bedrijf zich inschrijven.

Inschrijven

Praktische informatie

  • Locatie UNIZO Oost-Vaanderen, Nadine Crappéstraat1/002, 9000 Gent
  • Datum 2 mei 2016 om 10:00
  • Prijs €375,00
  • Organisator Unizo
  • Website organisator http://www.unizo.be
  • Onderwerp retail innovatietraject