Om je beter van dienst te zijn, maakt Agentschap Innoveren & Ondernemen gebruik van cookies.
Ik begrijp het

Marketingtools

Een goeie marketer zijn, wilt niet zeggen dat je kan goochelen met termen zoals CDJ, SEA of KPI. Een goeie marketeer en e-commerce manager is obsessief bezig met zijn of haar consument en weet zich precies in te leven in zijn/haar wereld. Eens je dit helder hebt, begrijp je ook hoe je meer potentiële klanten naar jouw e-commerce site kan toetrekken.

Dankzij de ervaring van onderstaande trainers zal je leren hoe je een campagne kickstart van strategie tot evaluatie. Maar ook welke kanalen en technieken je hier online, maar ook offline voor kan inzetten.

Jean-Phillipe Blerot, digital & e-commerce expert, neemt als eerste het woord en zal het hebben over:

  • Hoe zet je een klantgerichte en omnichannel aanpak op?
  • Hoe beheer je een lokale campagne met meerdere winkels?
  • Hoe kan AI marketeers helpen?

Tatjana Raman, Head of Media Intelligence bpost, neemt het luik offline media strategie voor haar rekening. Hiervoor komt haar all-round media expertise in TV, radio, digital en print goed van pas. De topics die zij zal aanhalen zijn:

  • Welke plek geef ik aan offline media binnen mijn mediamix
  • Hoe stem ik mijn campagneobjectief af op een offline mediamix
  • Hoe kan een vleugje papier kan de oplossing zijn om de aandacht van mijn doelgroep te wekken.
  • 1+ 1 = 3 Hoe creëer ik complementariteit tussen mijn online en offline strategie.

Afronden doen we met Ingrid Cleen (Country Manager) van Daisycon. Zij evalueert jullie bestaande marketingstrategie en bekijken samen wat jullie al doen & wat hierbij nog ontbreekt ? Zo bepalen ze waar er eventueel nog groeipotentieel ligt.

Verschillende vormen van partner marketing, zoals affiliate marketing, lead generation, insert marketing, checkout marketing,… komen hierbij aan bod. Je komt onder andere te weten wat deze juist inhouden en hoe ze optimaal in te zetten, maar ook wanneer en voor wie deze marketing vormen interessant zijn. Dit alles maken ze tastbaar met enkele concrete voorbeelden.

Doelgroep:

Deze opleiding is bestemd voor e-commerce managers/(digitale) marketing managers/ webshop owners die op zoek zijn om bijkomende bezoekers en ‘traffic’ naar hun webshop toe te trekken. We bewandelen in deze opleiding niet in detail de begane paden van SEO/SEA, maar proberen je strategie te challengen en bijkomende marketingtechnieken en inzichten te delen. Zowel online als offline. Enige basis marketingachtergrond is dus handig.

Inschrijven

Praktische informatie

  • Locatie Gondola Academy Machelen Woluwelaan 100, 1830 Machelen
  • Datum 13 juni 2023 om 14:00
  • Prijs €395€ excl
  • Organisator Safeshops.be/BeCommerce
  • Website organisator https://www.safeshops.be/
  • Onderwerp conversie / digitale marketing / marketing