Om je beter van dienst te zijn, maakt Agentschap Innoveren & Ondernemen gebruik van cookies.
Ik begrijp het

Google Analytics Expert (Leuven)

Over de cursus


Google Analytics is vandaag het populairste meet- en analyse instrument van websitebezoekers en MarCom professionals. Toch merk je maar al te vaak dat veel gebruikers houden bij het aantal bezoekers meten en misschien enkele doelen instellen.Het spreekwoord is natuurlijk 'meten is weten' en Google Analytics kan nog zoveel meer opleveren dan je denkt.

Je moet de cijfers dus niet alleen op de juiste manier vergaren, maar je moet ze ook op de juiste manier interpreteren en rapporteren. In deze Google Analytics training brengen we alles in een heel begrijpbare taal en gaan we zelf aan de slag.

Alle aspecten kom aan bod. Setup en structuur van je account, standaard rapporten, conversies en tags, rapporteren aan het management. Maar we zijn ook mee met de actualiteit en vertellen je alles over universal analytics en tag manager. En vooral: we leren je ook hoe je Google Analytics kan inzetten voor je marketing (SEO en bv. AdWords).

Conversie hangt ook vaak ook samen met usability en A/B testing, dus daar gaan we ook dieper op in. Met praktijkoefeningen en concrete tips en trucs.

Praktisch

Deze opleiding kan ook op maat ingericht worden voor je bedrijf en in je bedrijf. Jullie docent is Frederik Delfosse, Google Analytics specialist en ervaren coach.

Dit is een certified training, de laatste les is voorzien om online het examen af te leggen onder begeleiding. Je kan de cursus echter ook volgen zonder het certificatie examen af te leggen. We laten je de keuze.

In deze Google Analytics training is catering inbegrepen. Drankpauzes (avond en dag) en broodjeslunch (alleen dag).

Breng je eigen laptop mee naar de les aub (dat mag zowel een mac als een pc zijn).


Programma


Volgende aspecten van Google Analytics komen uitgebreid aan bod:
•Introductie tot Google Analytics en setup/structuur van een account;
•Google Analytics interface en basisrapporten;
•Conversies & Tags;
•Rapporteren aan het Management;
•Google Tag Manager en Universal Analytics;
•Google Analytics en SEO;
•Google Analytics en marketing;
•A/B testing en afsluiting;
•Tips, trucs en oefeningen.

Inschrijven

Praktische informatie

  • Locatie Campus Leuven, Geldenaaksebaan 327, 3001 Leuven
  • Datum 22 januari om 09:00 tot 16:00
  • Prijs €1089
  • Organisator Syntra AB
  • Website organisator https://www.syntra-ab.be/
  • Onderwerp