Om je beter van dienst te zijn, maakt Agentschap Innoveren & Ondernemen gebruik van cookies.
Ik begrijp het

E-commerce in China

China is zowat de grootste markt ter wereld ook voor wat e-commerce betreft met een jaarlijkse omzet van maar liefst 1542 miljard dollar in 2021. Deze gigantische markt is nu meer en meer toegankelijk voor buitenlandse bedrijven dankzij de zgn. ‘B2C Cross-Border E-commerce’ platformen. Met het CBEC Pilot Program kunnen startende bedrijven gemakkelijker verkopen op platformen zoals T-mall Global en JD Global. Buitenlandse bedrijven kunnen bovendien genieten van een btw-vermindering en ze hoeven niet eens een vestiging te hebben in China.

Dit webinar zal u een antwoord geven op onderstaande vragen:

  • Hoe kan je eenvoudig en veilig je producten in China aan de man brengen via e-commerce?
  • Wat moet je zeker weten alvorens je de markt op gaat?
  • Wat moet je weten ivm de CBEC platformen en hoe bescherm je best je belangen? Wanneer is een lokale tussenpersoon een nuttig alternatief?
  • Hoe de Chinese consument zich informeert omtrent merken en product and waar e-commerce een rol speelt?
  • Hoe digitaal koopt de Chinese consument?
  • Welke rol speelt technologie en digital platforms in zijn totaliteit in het koopprocess?
  • ...

Programma

  • 10u00 Inleiding door Dhr. Thomas Pirard, Attaché Europese en Internationale Zaken, UNIZO
  • 10u05 De verschillende opties om de B2B2C Cross-Border e-commerce te benaderen door Dhr. Philippe Snel, Managing Director, Dawo Law Firm Shanghai (Bencham Member)
  • 10u25 Marketing in China en de Chinese consument
  • door Dhr. Jan Van Loon, Founder & CEO, White Caviar (Bencham Member)
  • 10u50 Q&A
  • 11u00 Slotwoord de Dhr. Thomas Pirard, Attaché Europese en Internationale Zaken, UNIZO
Inschrijven

Praktische informatie