Om je beter van dienst te zijn, maakt Agentschap Innoveren & Ondernemen gebruik van cookies.
Ik begrijp het

Duurzaamheid

Wat gaan we doen?
Deze opleiding draait rond praktische inzichten om de e-commerce supply chain zo efficiënt en duurzaam mogelijk te organiseren. Ze is gebaseerd op de meest recente wetenschappelijke inzichten en geïllustreerd aan de hand van “best practices” uit binnen- en buitenland.

Na een contextualisering van de parameters die de milieu-impact van een webaankoop bepalen, in vergelijking met die van een winkelaankoop, duiken we in de verschillende etappes van het pakjesparcours. Van het checkout-venster, door het distributiecentrum, tijdens het bezorgingstraject en bij aankomst evalueren we de stand van zaken van e-commerce vandaag en exploreren we de waaier aan mogelijkheden die de activiteiten aantoonbaar kunnen vergroenen in de toekomst.

En met Bart Lambrecht, Marketing Director bij RAJA Belgium duik je in de wereld van verpakkingen en recyclage. Je leert alles over intelligent verpakken met oog voor het milieu.

Je leert er onder andere…

  • Resultaten BOSB (Belgian online Shopper Barometer)
  • Hoe een checkout-venster met duurzame bezorgingsopties creëren en klanten motiveren voor deze opties te kiezen?
  • Wat is de rol van verpakkingen in e-commerce en welke verschillende functies heeft een verpakking?
  • Hoe kan je met je verpakking het verschil kan maken bij je consument, zijn klantenervaring naar een hoger niveau tillen en hem zo aan je merk binden?
  • Welke (nieuwe) soorten duurzame verpakkingen bestaan er en welke (technische) innovaties kunnen helpen je activiteiten nog te verduurzamen.
  • Slimme verpakkingen die bijdragen tot minder verpakkingsmateriaal en een efficiënter transport en opslag.
  • Hoe de pakketbezorging optimaliseren en bezorging met emissievrije voertuigen mogelijk maken?
  • Hoe het aandeel retours verminderen en de retouractiviteiten verbeteren?
  • Hoe kunnen handelaars, pakketbezorgers en consumenten samen betrokken worden voor een duurzame e-commerce?

Case Veepee: Van Ecommerce naar Recommerce : Met meer dan 7000 partner merken, opent Veepee dagelijks 10 tot 15 nieuwe verkopen waarbij hun 66 miljoen kopers aan kortingsprijzen hun slag kunnen slaan. Zowel kledij, design en decoratie, huishoudapparaten, lifestyle en reizen,… worden verkocht. Vraag je je af hoe hoe dit toch duurzaam kan georganiseerd worden? En of een duurzame online business nog levensvatbaar is?Resultaten BOSB (Belgian online Shopper Barometer)

Inschrijven

Praktische informatie

  • Locatie Gondola Academy Woluwelaan 100, 1830 Machelen
  • Datum 14 juni 2023 om 14:00
  • Prijs €395€ excl
  • Organisator Safeshops.be/BeCommerce
  • Website organisator https://www.safeshops.be/
  • Onderwerp logistiek / verpakking / last mile