Om je beter van dienst te zijn, maakt Agentschap Innoveren & Ondernemen gebruik van cookies.
Ik begrijp het

Getuigenis: Mode Hippo! Royale

Over Hippo! Royale

Ilse Vanbets is eigenares en zaakvoerder van HIPPO! bvba. Met HIPPO! Royale heeft ze in de Leuvense binnenstad een heerlijk sfeervolle winkel.

hippo!royale

Het is een eclectische mix van fashionmerken en mode met een retro kantje. Je vindt er supervrouwelijke, speelse, kleurrijke en een tikkeltje stoere kleding voor vrouwen, schoenen, accessories, juwelen. Een greep uit de merken: King Louie, Lucy has a Secret!, Traffic People, Edith & Ella, Billi Bloom, Who’s that Girl, Swedish Hasbeens, …

Doelpubliek zijn vrouwen tussen 25 en 55 jaar uit regio groot Leuven, Mechelen, Antwerpen, Brussel en randgemeenten.

Website en webshop

De website www.hipporoyale.be is vernieuwd in 2014. Sinds mei 2015 is er ook een webshop, die op het platform van Youtic is opgezet.

demo

Ilse: "We maken een representatieve selectie van het aanbod uit de winkel om online aan te bieden. Vanuit de winkel maken we werk van mooie foto's en degelijke omschrijvingen. Met een goede organisatie lukt dat echt wel hoor."

Enkele maanden geleden zat Ilse te tubben over het al dan niet kiezen voor een webshop. Een extern expert liet zijn licht schijnen op mijn "case" en stelde vast dat heel veel mensen enthousiast werden door wat ze op facebook zagen, maar een verplaatsing naar Leuven niet zo zagen zitten.

Ik besefte dat ik heel veel mensen aansprak via het web, maar dat er geen commercieel gevolg uit kwam, omdat men niet verder online kon kopen. Het aanbod van Youtic leek me ideaal en ik heb de stap gezet.

Ilse

De belangrijkste opmerking van Ilse is het feit dat klanten vaak een gelijkaardige service verwachten als die van de grote webshops: "Men beseft niet altijd dat we met een heel klein team werken en dat we niet meteen op hun bericht kunnen antwoorden na 18u. Dat is dus even wennen."

Ilse houdt een vinger aan de pols door regelmatig de statistieken van Google Analytics te raadplegen. Niet onbelangrijk. Het is een soort controle op het rendement of hetpotentieel van je online inspanningen.

Google Mijn Bedrijf

De weergave van de handelszaak in Google Mijn Bedrijf is voortreffelijk. Adres, contactgegevens, foto's van binnen en buiten.

Ook de virtuele rondleiding in de winkel is mooi in Google Mijn Bedrijf geïntegreerd. Een troef, want deze sfeervolle winkel is een belevenis en het inzicht via Google Mijn Bedrijfmaakt duidelijk dat het de verplaatsing wel de moeite maakt.

Marktplaatsen

Verkopen via handelsplatformen is voorlopig nog wat vroeg, vind Ilse. Al sluit ze die piste in de toekomst niet uit. De prioriteit gaat nu eerst uit naar de eigen site, de webshop én de winkel uiteraard!

Sociale media

De kanalen die het meest aanspreken voor het doelpubliek van HIPPO!Royale zijn Facebook, Instagram en Pinterest. De taken worden verdeeld tussen Ilse zelf en een van haar medewerksters.

Ilse: "Ikzelf ben zo’n uur per dag mee bezig, gedurende 6 dagen per week. Mijn medewerkster ook gemiddeld één uur per dag (4 dagen per week). We bespreken de planning regelmatig tijdens een vergadering en dat werkt super goed."

Het mag gezegd: De Facebook pagina van HIPPO!Royale is een plek vol inspiratie en vrolijke nieuwtjes, rijkelijk voorzien van foto's en filmpjes. Een echt voorbeeld! Bijna 8.000 fans appreciëren zoveel activiteit!

E-mail marketing

Maandelijks vertrekt een e-mail nieuwsbrief met info over nieuwe collectie, relevante evenementen in de stad, solden, … naar een pak e-mail abonnees. Die werden verzameld via het kassasysteem en de website waar men rechtstreeks kan aanmelden. Voor het opmaken, verzenden en versturen van mailings gebruikt Ilse Mailchimp.

Ilse: "We doen ons best om telkens originele en verrassende foto's te maken en proberen ook onze boodschap inhoudelijk kort en krachtig te houden en een goede clickrate te verkrijgen. Bij elke nieuwsbrief lukt het beter en beter."